Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

prikbord. Wie?

• Frida

Het is inderdaad het belangrijkste dat er weer een prikbord is :)

Heel stiekem zat ik er ook niet echt op te wachten om nog een site en prikbord te beheren. Ik vond het alleen zonde dat er niets meer was.

Veel succes hier :D

Gr.

Frida

• Blazed-Amigo's [Louise]

Hier het zelfde(:P)

• annet s.

Wel jammer dat er zo weinig gepost word.

Heeft er niemand iets te vertellen over zijn/haar ratjes?

• NicoleH

mwoah understatement.

Tis gewoon eng rustig, absoluut niet wat ik gewend was van het oude prikbord.

Daar kon je soms posten tot je vingertoppen blauw zagen:D

Maar goed …tis een nieuwe start en misschien komt de drukte nog.

Voor de nieuwe beheerder: Succes ;)

Gr Nicole

• annet s.

Op het laatst was het ook al erg rustig op het prikbord.

Was wel jammer.

• NicoleH

Tja dat heb ik niet meer meegemaakt, maar goed… er mocht ook niet veel meer.

Beetje discussie was uit den boze.

Nou ben ik al niet echt voor de zachte aanpak..( zachte heelmeesters maken maar al te vaak stinkende etterende wonden)

Maar het geitewollesokken niveau was bijna tot een kunst verheven en dat werd me toch wel ietwat te veel hoor in die tijd.

Alles moest met fluwelen handschoentjes en de mantel der liefde ( eerder mantel der Ontkenning)

Want tja …als je over bepaalde vraagstukken te goed moet nadenken, word je zelf ook beperkt in je handelen door ineens sapperdeflap..“een geweten”

Want ..NEWSFLASH…je hebt met individuele dieren te maken, met ook hun vorm van gevoelens en gevoel.

En dat is nie handig he….als je dieren ziet als een bezit/ding, waarmee je kan doen wat jij wil. Ongeacht de consequenties. ( zomaar vermeerderen BV of puur voor poen)

Die sfeer hing er naar mijn gevoel te nadrukkelijk….en dat was een gevecht tegen de bierkaai. en daar had ik gewoon geen zin meer in.

• annet s.

Ik begon toen net met ratten, en heb toen veel aan het prikbord gehad.

• NicoleH

Ik was al een veteraan voor dat ik ooit op dat prikbord kwam, wat niet wil zeggen dat je dan alwetend bent, want ik heb er ook wel wat dingen van opgepikt.

Maar er waren ook dingen die ik complete kolder vond, door gewoon stomweg jaren ervaring.

Ik had tenslotte al ratten toen ze nog niet zo bekend stonden als leuke huisdieren, maar hoofdzakelijk als slangenvoer en ongedierte.

Gatver dit klinkt erg arrogant, maar zo bedoel ik het niet.B)

Maar de info …De echt belangrijke info werd mondjesmaat gegeven toen, het was meer een gesteggel en verwijten smijten naar onwetende die heel BLOND kwamen vertellen dat ze net 2 dagen ratten hadden en oja even tussen neus en lippen door vertelde dat hun mannetjes en vrouwtjes ZOOOOOO lief waren samen in 1 kooi.:S

Dat werd dan even gemeld met een hele berg smiley's, want tja als je alles zo vriendelijk mogenlijk brengt…dan kunnen ze je nix verwijten……Toch?

En die dan op hoge poten hoogst beledigd exit gingen van het prikbord omdat ze antwoorden kregen die ze niet wilde horen.

Want je word er ook wel eens moe van, om voor de 657392'e keer alles weer te moeten voorkauwen, omdat veel mensen te lui zijn om dingen zelf te lezen in de historie van een prikbord of te googlen.

Plus de haat en nijd tussen verschillende ratterieen, die het niet na konden laten om te proberen elkaar een pootje te lichten.

Zowel openlijk als achterbaks achter iemand zn rug om op msn.

Wat altijd weer uitkwam, omdat er altijd wel een lulla tussen je kennissen kring zit.

Complete soap series speelde af.

Dat is vooral wat mij bijgebleven is.

Maar ook de lol die we hadden met verschillende woord grapjes en verwijzingen naar andere draadjes die je alleen kon snappen als je ook werkelijk alles gelezen had.:D

En de samenhorigheid op rattendagen, ook die waren leuk.

Het klinkt best negatief, maar het was toch ook wel gezellig met zn allen op dat prikbord.

Want we hebben ook heel wat afgelachen in die tijd.

Gr Nic

• Anna J.

Ik ben op een rattenbijeenkomst geweest toentertijd bij Sjaan. Was echt leuk om die rattengekken eens te ontmoeten! Pauline was er toen ook, die ging emigreren naar Australië, ze zit er nog steeds trouwens. Het valt me wel op dat er van die rattengekken nog maar een paar ratten hebben. Noes heeft er geen meer, Sjaan en jij niet. Ook wij hebben even geen ratten gehad, maar nu toch weer wel ;-) Merel, die was er toen niet trouwens, heeft er ook geen meer. Sil heeft er momenteel ook geen meer zelfs Annika is drastisch verlaagd en heeft er ook nog maar een paar. Oh ja, ik heb ooit nog een paar van die rattengekken gezien op de bruiloft van Fran en Marian, stond jij nog zo lekker te barbecuen haha! Toen waren Klompie en Wendy (uit Assen?) en haar man er ook. Marja was er ook nog. Maar waar zijn ze allemaal gebleven?

• annet s.

Ik heb nu zo'n 6 jaar ratten.

De 1e keren uit de dw. natuurlijk.

En ook maar 1 die in een gabber hok kwam te zitten.

Ik kwam toen iemand tegen die hier ook op het prikbord zat (kom even niet op haar naam)

Zij gaf me toen het advies om er nog 1 bij te halen, want alleen horen ze niet.

Dus ik weer naar de dw. voor een vrouwtje.

Kreeg dus een mannetje mee, bleek de volgende dag toen ik haar wilde oppakken.

Nou, dan nemen we toch een nestje dacht ik toen, en zette ze weer steeds bij elkaar.

Gelukkig lukte het niet, en gaf die zelfde persoon aan dat het niet goed was om een nestje te nemen, omdat er al zovvel ratjes gedumpt werden.

Weer naar de dw. voor een vriendje voor het ventje.

Bleek dus de volgende dag geen balletjes te hebben.

Die heb ik dus terug gebracht, en deze keer kreeg ik een ventje mee.

Toen we echt gewoon vrij konden internetten, dus niet met telefoon tik, ging er een wereld aan ratteninformatie voor mij open.

De ratten die hier nu kwamen wonen, kwamen of uit het asiel hier, of bij de opvang vandaan.

Ze bleven niet altijd even lang.

Sommige moest ik na 3/4 maanden laten inslapen.

Het hok werd groter (royal suite) en er kwamen meer ratjes in.

Ik heb dus nog niet zo lang ratten, maar er wel een aantal gehad.

Ik ben nu al langer dan een jaar vrijwilligster op de kinderboerderij waar ik 7 ratten meisjes verzorg.

Ik heb vaak een knuffeluurtje met ze, waarbij de mensen ze kunnen aaien.

Ik probeer de mensen zo goed mogelijk info te geven. zodat zij niet niet evt. verkeerd beginnen.

Ik geef de mensen ook het advies om ze niet in de dw. te kopen, maar naar de opvang te gaan.

Op de forums blijf ik veel leren.

Het haat en nijd kom je nog wel eens ergens tegen, maar gelukig word dat niet altijd meer geaccepteerd.

Oh oh, is een heel verhaal geworden.:D