Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

voorstellen

  • annet s.

    Nieuw prikbord, nieuwe voorstelronde.:D

    Ik ben Annet, en heb sinds 6 jaar ratten.

    Momenteel heb ik 6 dames thuis, en verzorg ik 8 dames op de kinderboerderij.

    Mijn ratten komen tegenwoordig allemaal uit de opvang, of het asiel.

    Op de boerderij probeer ik zoveel mogelijk inlichting te geven over ratten, en dat je ze niet in de winkel moet kopen, maar naar de opvang moet gaan.

  • Anna J.

    Hoi allemaal,

    Even een hernieuwde kennismaking dus. Mijn naam is Anna en ben getrouwd met Ruud. Wij kwamen hier al enkele jaren voordat het prikbord verdween. Wij hebben al jaren ratten met een korte onderbreking. Momenteel hebben we 2 dames Anoukje en Sophietje, twee lekkere huskiemeiden. Wij hebben ze dit keer wèl uit een winkel, omdat ze ons zo lief aankeken en het helemaal niet gezellig was daar. We gingen voor een spiegel en kwamen met 2 ratten thuis ;-)

    In het verleden hebben we zelfs ooit 17 ratten gehad, waaronder een nestje van 10, gekregen via een zelfuitpakkend cadeautje. Gelukkig hebben 9 ervan een heel goed thuis gekregen bij o.a. mensen hier van het prikbord.

    Wij hopen dat het weer een gezellig prikbord gaat worden!

    Groetjes

    Ruud & Anna

  • Blazed-Amigo's [Louise]

    De meeste kennen me onder de naam (Rattery) Blazed-Amigo's *vaak afgekort tot BA* de persoon achter de rattery ben ik dus (Louise) ik ben inmiddels 12 jaar getrouwd met Jacco (die welliswaar niets met de ratten heeft maar me wel bij staat in de verzorging als dat nodig is)

    Verder hebben we nog een DH en 5 katten, het aantal ratten is zeer variabel maar de helft van de huiskamer is in beslag genomen door 7 rattenkooien (in verschillende maten) dus het zijn er een flink aantal waar ik mijn handen aan vol heb..

  • mirjam

    Zal ik mee ook maar netjes voorstellen dan. :D

    Ik ben Mirjam, en heb momenteel 4 rattenmannetjes. Ook hebben we nog twee honden in huis. Manlief is niet echt dol op de ratten maar mijn twee kinderen gelukkig wel.

    Ik kwam ooit op het prikbord met mijn eerste twee ratjes toen die echt goed ziek werden en de DA er niet veel mee kon. Ik ben hier toen erg goed geholpen en blijven plakken.

    Groetjes van Mirjam en rattenbeestjes.

  • annikaB

    Ik ben AnnikaB en heb jaaaaren gepost op het oude prikbord.

    Ik heb ook al jaaaaren een blijf-opvang voor ratten die niet meer geplaatst worden als ze eenmaal hier zijn. Het zijn opvangers die vaak al wat hebben meegemaakt en hier gewoon mogen leven. Daarnaast heb ik heel af en toe een paar ratten van adel gehad, oftewel ratterij ratten!

    Maar…..alle oude bekenden zullen het niet kunnen geloven…ik BEN gaan minderen, het is me ECHT gelukt (!) en ik ben van plan het zo te houden. Na al die jaren veel dieren te hebben gehad vind ik nu de rust ook echt wel lekker, had het toch wel nodig en mij portemonnaie ook!!! Ik heb er nog maar 3 en dat is meestal toch ongeveer 30 geweest!

    Maar ratloos leven zal ik niet snel kunnen denk ik!

    Ik hoop oude bekenden hier weer te zien want we hadden het vaak toch gezellig met elkaar! Na al die tijd ben ik ook erg benieuwd hoe het met iedereen gaat!

    En alle nieuwelingen natuurlijk welkom! Ook onze nieuwe beheerder >:D<

  • Christiane Dammann(chrisd.)

    Oke,dan doe ik ook maar even weer voorstellen.

    Hoi,ik heet chrisd.en heb in de tijd van het oude Prikkie z'n maximaal 50 ratties gehad.

    Ik heb trastisch geminderd en zit nu op 22 Ratties.

    Ik heb al vanaf 1998 Ratties en heb ook gefokt.Ik fok niet meer word wat ouder:P

    Maar zonder ratties kan ik eeeech nie.

    Liefs Chrisd.

  • Sjaan

    Hallo allemaal,

    ik kreeg een mail van Lied en de Ruud der Ruudjes dat er weer een rattenpb. was.

    Ik was eerst niet van plan me aan te melden maar heb na wat twijfelen toch maar weer besloten om mee te doen.

    Bij het pb van Jeroen heb ik van het begin af aan meegedaan (laatste jaren niet meer, wel zo nu en dan meegelezen maar niet actief deelgenomen) en hier dan ook maar.

    Ik ben Sjaan en jarenlang trots bezitter geweest van altijd 2 groepen ratten vrouwen/mannen en heb vanuit heel nederland nogal wat afgedankertjes onder mijn vleugels gehad.

    Meest van tijd nogal getraumatiseerd en niet te herplaatsen bij mensen die dieren nog steeds zien als knuffelbeesten.

    Ook heb ik nogal eens tijdelijk zieke ratten opgevangen van mensen die niet wisten wat ze ermee aan moesten of mensen die door tijdgebrek (veel werken) even geen tijd hadden om het dier de nodige zorg te geven.

    Ratten zijn geweldige dieren maar zelf vindt ik ze niet geschikt voor jonge kinderen em zeer zeker niet voor mensen die ze niet de nodige aandacht kunnen geven, maar dat laatste telt voor een ieder die aan dieren wil beginnen.

    Ik mag graag discuseren om van elkaar te leren en tot betere oplossingen/conclusies te komen, dit betekend dus zeer zeker niet dat je het altijd met elkaar eens moet worden of zijn.

    Tot zover mijn voorstel bericht!

    Ik vondt het trouwens wel erg leuk dat het smoelenboek er nog steeds is!

    Wel jammer dat sommige mensen er geen zelfportet neer hebben gezet, zodat men hier weet tegen wie men praat!

    Gr.Sjaan

  • Sjaan

    Ben dus bezig geweest m'n oude foto weg tehalen , maar het lukt niet erg :-(

  • Anna J.

    X( joepie Sjaantje is er weer!!!!

  • Danitsja

    Hey, wat gezellig is het hier gelijk! Welkom terug iedereen!

    Nou, ik ben dus Danitsja en heb sinds 1994 ratten. Zo'n twee jaar geleden heb ik besloten om na allerlei nare ervaringen met ratten te stoppen en inmiddels heb ik nog maar een ratje: Borat. Ik mag me gelukkig prijzen dat hij ook een van de gezondste ratten is die we ooit hebben gehad (hij gaat nek aan nek met Iggy ;) ), want meneer is al 2 jaar en 10 maanden en dat merk je niet aan hem :). Hopelijk kan ik hier dus nog een hele tijd van de partij zijn!

    Groetjes van Danitsja, Borat en Bobby