Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

mijn rattenmannen

  • mirjam

    Misschien ook wel leuk om de ratten weer eens voor te stellen. :)

    Als eerste de oudste, Caramel. Hij is 2 jaar en 2 maanden oud. Een rustig mannetje die op zijn tijd heerlijk knuffelig kan zijn.

    Dit is Xanthos van 1 jaar en 4 maanden oud. Volgens mij de alpha van de mannen. Is een luilakje en weet precies wat hij wilt, maar is ook erg lief.

    Zijn broer Xibbes. Is wat meer verlegen, wordt wat knuffeliger nu hij wat ouder wordt.

    Felix van 1 jaar en 5 maanden oud. Felix heeft een beetje een gebruiksaanwijzing, maar gelukkig zijn zijn ergste puberstreken nu onderhand wel voorbij.:D

    Hier wonen de mannen, de bovenverdieping van de kooi:

    (Met Nougat het broertje van Caramel die helaas een paar weken geleden plotseling dood in de kooi lag.:()

    En de benedenverdieping met de rest van de mannen rond de voerbak.

  • annet s.

    Daar zijn de mooie knuffel mannen weer.

  • ratten

    Wat een riant onderkomen hebben die van jou zeg!

    Vooral Caramel doet mij aan mn eigen rat denken!

    Gr Laurens

  • Christiane Dammann(chrisd.)

    Hey Mirjam,goe idee,dat voorstellen;mensen doen het ook.Waarom onze ratties niet?

    Weet je wat…..doe eraan mee,maar doe het wel per group anders word het knap vol hier(:P)

    En inderdaad….gaafe kooi hebben jou knullen.

    Hier komen dan mijn 1.group knullen.

    Nou laat ik dan maar eerst de Rafiki-group doen:

    Dit is Rafiki de Leader of the Sixpak.

    Zijn rechter hand is Chico:

    Vriendje Blitz:

    Dan de gebroeders siam:

    ,

    En dan onze laagste in rangorde:Jambo:

    Zo ver de 1.group mannen.Hier waren ze aan de Paasdinner,allerlei fruit en groentes.

    Andere group volgt.

    Liefs Chrisd.

  • Danitsja

    Hey Mirjam,

    eindelijk kunnen we je kerels weer bewonderen :). Een heerlijk stel, hoor! En ze leven zo te zien in het paradijs :).

    Jammer dat Nougat er sinds enkele weken niet meer bij is… Alsnog veel sterkte daarmee.

    Groetjes van Danitsja & Borat

  • Danitsja

    Hoe is het nu met Caramel? Hij moest vandaag toch onder het mes? Hopelijk is alles goed gegaan!

    Groetjes van Danitsja, Borat & Bobby

  • mirjam

    Ja, het was eigenlijk de bedoeling dat hij vandaag geopereerd zou worden, maar donderdagavond vond ik hem een beetje raar lopen en klom hij klungelig de kooi in. Ik vertrouwde het niet en wilde niet tot maandag wachten en ben vrijdag naar de DA gegaan. Daar is hij meteen geopereerd. Ze hebben het niet helemaal goed weg kunnen halen, het zat nogal diep richting zijn oor en er zat een bloedvat in de weg waardoor het steeds ging bloeden.

    Nu ben ik ook druk bezig met spoelen en meds geven, hij vindt me ook niet zo lief op die momenten. Ik ga vanmiddag weer langs de DA met hem want ik krijg er niks meer uit gespoeld en het wordt volgens mij weer wat dikker.

    We zien wel hoe het gaat lopen, ik houd er rekening mee dat het niet goed kan gaan. De verhalen die ik gelezen heb waren meestal niet positief, maar we hopen maar op het beste.

    Groetjes van Mirjam.

  • Danitsja

    Wat goed dat hij toch al eerder is geopereerd. Wel jammer dat niet alles weggehaald kon worden, maar hopelijk lukt het met spoelen om alles schoon te krijgen en doet de antibiotica verder zijn werk. Ik duim heel hard voor Caramel!

    Hoe vaak spoel jij? Ik meen dat ik bij de vorige abcessen 2 maal daags moest spoelen, maar nu 3 maal daags. Het is vreselijk om te doen, maar inderdaad, met de minder positieve verhalen in gedachten, is dat waar het op aankomt (en dat het niet al te snel dichtgroeit).

    Ik heb trouwens ook nog een honingzalf meegekregen, dat zou heel steriel (en genezend) zijn.

    Nou, ik ga zo zelf ook weer spoelen. Wel rottig dat mijn vriend er nu niet bij is, want dan duurt het veel langer en is het vrij moeilijk richten met die spuit. Ik druk er dan ook af en toe een steriel gaasje doordrenkt met biotexoplossing tegenaan en knuffel hem terwijl ik probeer het doekje zo lang mogelijk op de wond te houden (waarna ik weer hernieuwde moed heb om de spuit er weer bij te pakken). Uiteraard moet dat dan ook weer nagespoeld worden met schoon water, dus het wordt een heel waterballet ;).

    Heel veel sterkte met alle verzorging en we gaan ervoor om Borat en Caramel er weer helemaal bovenop te krijgen (niets is immers onmogelijk, dus: go for it!).

    Groetjes van Danitsja, Borat & Bobby

  • mirjam

    Nou het viel eigenlijk reuze mee bij de DA, hij vond het er mooi uitzien. Er zat een zwarte prop in het gat, dat heeft hij losgeweekt en eruit gehaald. Daar zat netjes schoon weefsel achter.

    Ik moest in de eerste instantie 2x spoelen maar ik vroeg of het misschien niet handiger was om vaker te spoelen om het beter open te houden. Nu mag ik tot 4x per dag spoelen.

    Het lukt me hier gelukkig aardig om in mijn eentje te spoelen, hij geeft zich nu wel aan me over.

    Ik heb nu ook honingzalf in ipv ab zalf. Hij vond de ab zalf niet meer nodig.

    We gaan er idd gewoon voor, hopelijk gaan ze het alletwee gewoon redden! Jij ook heel veel sterkte met de verzorging!

    Groetjes van Mirjam.

  • Christiane Dammann(chrisd.)

    Poeh Mirjam Wat een geluk,dat het ook met Caramelletje goe ga.

    Een kaak abcess,die in eerste instantie niet wil is meestal een trikkie zaakje,maar gelukkig is de oorzaak gevonden.

    Nou,nu gan alles mooi genezen.Tja het spoelen is altijd nog even een rotbaantje,maar als het ter bevordering van de genezing is,is het wel te doen.

    Hey Snoepje Caramelletje nu lekker opknappen zamen met Boratje en dan komt alles goe.

    Dikke knuf van tante chris voor jou;snoepje.

    liefs Chrisd.