Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

plassen

  • elvera

    hoi allemaal wij hebben sinds 4 oktober 2 mannetjes bij onze 2 vrouwtjes gezet ze zijn heel lief alleen die ene plast altijd als hij bij je zit is dit dominant gedrag og gewoon niet zindelijk.

    gr elvera

  • Sjaan

    Je bent nogal wat van plan “Twee mannen bij 2 vrouwtjes” = 2 nestjes!

    Ga je een rattery beginnen?

    Gr.Sjaan

  • Anna J.

    = ongeveer 20 rittens……

  • elvera

    we willen van de meiden 1 keer een nestje daarna gaan ze in hun eigen mooie hok.

    maar dat is geen antwoord op mijn vraag is er iemand die dit wel weet ????

    elvera

  • Blazed-Amigo's [Louise]

    Als je wilt fokken zijn er toch ook wat basis regeltjes die je toch wel zo moeten weten denk je ook niet?

  • Blazed-Amigo's [Louise]

    Wat is trouwens het nut van 2 mannen bij je 2 vrouwen zetten wil je niet weten wie de vader is van welk nest?

    Sorry geen antwoord op je vraag(:P) maar wil het toch graag weten.

  • Christiane Dammann(chrisd.)

    Hoi Elvera,eerst een vraag terug:

    Heb je wel verstand van zaken(sorry als ik deze vraag stel,daar je 2mannen bij 2 vrouwen zet en dan een nest of 2 krijgt en als je niet veel weet wel meer en Dan?)

    want anders zou je weten wat het plassen op jou zou betekenen.

    Dus zomaar nog tewel 2mannen bij 2 Vrouwen zetten is ten 1. heel link(niet alleen maar nesten) maar er gaan gevechten ontstaan van de mannen uit en veel meer ellende.Ik hoop toch wel,dat je de boel weer scheid en de mannen bij de mannen en de vrouwen zamen met de Vrouen uiteraard.

    En als je nou straks een nestje heb wat dan?Een nestje is leuk,maar dan wel verantword.

    ik wil je GEEN preek geven alleen Raad.

    Want weet je;als je de vraag over plassen hebt,heb ik het idee,dat je aan een nestje of zelfs miss.nog meer niet aan toe bent.LET WEL NIET BELEDIGEND BEDOELD.

    Laat wat weten wat nu echt je bedoeling is,heus we kunnen je hier echt allemaal wel helpen.

    Liefs Chrisd.

  • elvera

    we hebben de mannen en de vrouwen al weer gescheiden,ik vind het leuk om eenkeer een rattery te beginnen maar wel volgens de goede weg,misschien ben ik niet goed begonnen,maar ik heb wel 4 ratten gered van de dood. mijn vrouwtjes zouden anders aan slangen gevoert worden en de mannetjes komen uit een opvang en zijn met 9 andere gevonden in een zak op straat.ik snap dat deze ratten niet de opzet zijn voor een rattery.maar wel een mooi begin om het dier te leren kennen.geef toe dat we te snel zijn geweest met ze bij elkaar zetten.dus heeft er iemand advies waar ik wat aan heb in plaats van kritiek hoe het niet moet want daar zit ik niet op te wachten. elvera

  • Danitsja

    Hoi Elvera,

    fijn dat je ze toch weer uit elkaar hebt gehaald, maar er is dus een kans dat de vrouwtjes nu beide zwanger zijn. Anna J. noemde het getal van misschien wel 20 rittens, maar als je pech hebt zijn het veel meer. Nestjes van 24 rittens bij 1 vrouwtjes zijn een uitzondering, maar het gebeurt wel! In het ergste geval zit je dus met iets van 40 rittens (en sommige mensen kiezen er dan inderdaad voor om ze op straat te dumpen, want vindt maar eens 20 nieuwe baasjes…).

    Als ik jou was zou ik 2 zwangerschappen dus nog niet uitsluiten en flink gaan sparen voor mogelijke dierenartskosten voor als een bevalling misloopt. Dat kan behoorlijk in de kosten lopen, zeker als het 2 tegelijk zijn en je de moeders niet wilt verliezen. Dat kan oplopen tot 100, maar misschien ook wel 200 euro aan dierenartskosten (mits je een goede dierenarts hebt, want sommigen hebben er geen verstand van. Zoek dus tijdig een goede dierenarts, zodat dat niet pas gebeurt als het serieus mis gaat (want er zijn ook dierenartsen die niets van ratten weten, of die zelfs denken: ‘Het is MAAR een rat.’)

    Het plassen… eigenlijk had je je dat moeten afvragen voor je de ratjes bij elkaar zette. Stel dat het een erfelijke afwijking zou zijn, dan zadel je de rittens er ook mee op. Gelukkig is het dat niet, en is het gewoon een soort van markeren. Ratten (vooral mannetjes) zetten hun geur af op dingen die ‘van hen’ zijn, dus als je als baasje gemarkeerd wordt, is dat eigenlijk een compliment dat je er helemaal bij hoort ;). Je kunt het niet afleren.

    Ik hoop heel hard voor je dat de ratjes niet zwanger zijn, want zoals je weet belanden er al veel ratjes in de opvang of op straat omdat er eenvoudig niet genoeg baasjes voor ze zijn. De ‘voor-de-lol’-nestjes leveren hier een grote bijdrage aan…

    Groetjes van Danitsja & Borat

  • Anna J.

    Ik ging uit van mijn nestje, dat waren er 11. Ik weet dat het er veel meer kunnen zijn! Ik vrees dat die paar dagen bij elkaar een groot feest is geweest voor de jongens en meiden. Het zou een wonder zijn als ze NIET zwanger zouden zijn. Ik hoop van niet Elvera!