Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

svp duimen voor Borat

  • Danitsja

    Gisteravond kreeg ik de schrik van mijn leven, want Borat had een zwelling nabij zijn oor. Het leek niet echt een losliggend abces, dus met lood in de schoenen ben ik vanochtend naar de da gegaan (met een kereltje van 2,8 jaar heb je toch altijd het idee dat hij misschien niet meer mee terug kan…).

    De beslissing om wel of niet te opereren heb ik geheel bij de da gelegd, maar gezien Borats conditie durft ze dat zeker aan. Donderdag moet hij dus geopereerd worden en vanaf nu zit hij aan de ab (die hopelijk al wel in het bebloede deel kan doordringen), pijnstilling en voor de zekerheid ook een oogzalfje.

    Ik weet niet wat ik ervan moet verwachten. Onze Zeke heeft met gemak 2 kaakabcessen doorstaan, terwijl het abces bij Marlee na meerdere operaties toch overwon… Hopelijk helpt al onze spoelervaring ook Borat erdoorheen, maar mocht het na een eerste operatie terugkomen, dan weet ik niet of we gaan doorzetten.

    Tenslotte is Borat al vrij oud, heeft hij een prachtig leven gehad en wil ik niet dat de laatste weken van zijn leven een hel worden.

    Gelukkig eet hij nog wel flink en heeft hij nu goede pijnstilling, zodat zijn leven in ieder geval tot donderdag nog goed draaglijk is, en daarna is het duimen dat hij zich door de operatie heenslaat en Zeke's successtory herhaalt.

    Qua conditie vergelijk ik Borat altijd met Iggy, en gezien Iggy 3,4 jaar werd, is er hopelijk nog flink wat quality-time te winnen bij deze ingreep. Borat heeft verder nog geen last van ouderdomsklachten (!), dus ik hoop dat het de operatie waard zal zijn. Duimen jullie mee voor Boortje?

    Groetjes van Danitsja & Borat

  • Anna J.

    Ik duim zeker mee Danitsja, dat heeft Borat zeker verdiend en jij ook!!

  • annet s.

    Ik zal ook heel hard voor hem gaan duimen.

  • mirjam

    Tuurlijk duim ik mee!

    Wel goed om te horen trouwens dat het bij Zeke toch twee keer is weggegaan, vaak hoor je alleen de slecht aflopende verhalen van kaakabcessen.

    Sterkte met je mannetje!

  • Gradje

    Natuurlijk doe ik mee voor zulk een bijzonder ventje!

    Ik steek een kaarsje voor 'm op!

    Groet van

    Gradje

  • annet s.

    Sterkte vandaag.

    Ben al aan het duimen.

  • Danitsja

    Dank jullie allemaal voor jullie geduim! Borat is nu bij de da en ik hoop snel een telefoontje te krijgen dat het goed gaat…

    De bult leek niet echt groter geworden (maar ook niet kleiner). Gelukkig smult Borat van de lekkere papjes die we hem (met meds) voorzetten, dus tot nu toe is het voor hem redelijk prettig verlopen. Hopelijk is hij snel weer thuis!

    Groetjes van Danitsja en Bobby

  • Gradje

    Spannend zeg!

    Hier wordt aan jullie gedacht (tu)

    Groet van

    Gradje

  • Danitsja

    Yes, de da belde zojuist dat Borat net wakker ligt te worden van de operatie. Die is goed gegaan, maar het abces zat niet helemaal aan de oppervlakte, en er zat een flink dikke weefselrand omheen, waarschijnlijk met al een kleine opening naar het oor…

    Het oor is dus helemaal doorgespoeld en ook in zijn wang zit een snee met een drain, want de snee is waarschijnlijk niet zo groot dat die ook echt 3 dagen open blijft (ondanks naar buiten omgekrulde wondranden).

    Omdat de da er liefst ook morgen weer even naar wil kijken, hebben we besloten dat hij vannacht nog bij de da blijft (handig als er alsnog complicaties optreden). Morgenvroeg krijgen we dan een opfriscursus ‘spoelen’ bij de da (het spoelen gaat dan dus gegarandeerd goed, ook al een hele opluchting) en mogen we hem weer mee naar huis nemen. Ook qua pijnstilling hebben ze daar de wereld aan middeltjes, dus wat dat betreft is dat wel een fijn idee.

    Het is wel een nare plek, dus volgende week wordt heel belangrijk qua genezing. En het is natuurlijk ook heel belangrijk hoe Borat daaronder blijft. De da denkt absoluut niet ‘ach, een oudje, dus opgeven maar,’ maar vindt het vooral belangrijk dat Borat geen zielig hoopje rat wordt (maar zo zou ze er ook over denken als hij een ratje van 1 jaar was). Hopelijk gaat het met hem al snel een stuk beter omdat de druk van het abces is (maar wel een raar idee om nu een lege kooi in huis te hebben…).

    Groetjes van Danitsja & Bobby

  • mirjam

    Fijn dat de operatie iig goed is gegaan, hopelijk gaat het met het spoelen ook helemaal goed en kan hij weer lekker gezond verder van zijn oude dag genieten. :)

    Maandag mag Caramel ook onder het mes voor een bultje op zijn kaak. Ik heb nog nooit een kaakabces meegemaakt, maar wel het één en ander over gelezen. Een extra reden om jouw topic te blijven volgen. ;)

    Verwen Borat maar lekker als hij morgen weer thuis is.