Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Boerenbond

  • Suus

    Hallo allemaal,

    Zojuist kwam ik bij de Boerenbond om kattenbakvulling te kopen en ik weet dat ze daar dieren hebben in veeeel te kleine hokjes. Ik probeer er meestal dan ook niet naar te kijken.

    Zelf heb ik zes jaar ratjes gehad, maar ben ermee gestopt omdat ik het drie keer per jaar een ratje begraven niet meer wilde, maar dat ter zijde.

    Ik zie daar bij de Boerenbond een ratje zitten, alleen, ongeveer 4 maanden oud denk ik in een glazen hokje van 20 cm bij 20 cm….. Er waren net een meisje en een jongen bezig met schoonmaken van de hokjes, dus ik vroeg hen of ze niet een ander hokje voor het arme dier hadden. Antwoord: “Nee, ik zet m dadelijk wel bij een konijn…”. Dus toen ik zei dat dat dus niet de oplossing is, keken ze me aan met een gezichtsuitdrukking van “hoezo niet de oplossing?”. Ik kreeg nog te horen dat ik er niks mee te maken had. Ja, dat kan wel zo zijn, maar ik vind het zooo frustrerend dat de mensen in zo'n winkel niet weten hoe ze de arme beestjes moeten verzorgen. Ik hoop maar dat die jongen het ratje dadelijk niet echt bij het konijn gaat zetten…..

    De boerenbond heeft op internet ook nog de “Animal Health Club” staan……ongelofelijk!!!

    Ik heb net maar een melding gemaakt bij de Dierenbescherming. Die zouden er iemand op af sturen. Hopelijk helpt het in ieder geval voor dit ratje…..

    Ik weet dat jullie dit allemaal al honderd keer hebben gezien en ook hier gelezen, maar ik vind het gewoon zo zielig dat ik het even kwijt moest….

    Groetjes, Suus

  • Gradje

    Tja Suus, ook bij ons in de Boerenbond winkel dieren t.k. :(

    Ook ik heb meerdere malen gewezen op de slechte omstandigheden voor de diertjes. Broodfokkers; kleine kooitjes; groepsdieren alleen en solitair levende dieren bij een soortgenoot enz.

    Het blijft vechten tegen de bierkaai………… 8-)

  • Yootah

    ach wij hebben hier in de buurt een boerenbond voor heen pets place, daar was ik een keer en daar zaten ze in zo'n zelfde bakje alleen dan met zijn vijfen. Mijn hart wordt boos en verdrietig en het liefst neem ik ze dan meteen mee, maar goed een week later zitten ze er weer met zijn 5en. Dus ook maar de dierenbescherming gebeld.