Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Eten wat wel wat niet en snoeppen??

  • Hester

    Goedendag allemaal,

    ik heb sinds kort 2 mannetjes ratten.

    Dus wat ze wel of niet mogen eten of wat ik kan geven als een snoepje,

    ben ik nog aan het na kijken op verschillende site's.

    Maar de 1 verteld dit de andere dat.

    Wie kan mij vertellen wat wel gegeven kan worden en wat ze niet mogen hebben.

    En in hoeveel maate.

    En wat kan ik ze geven als een traktatie als een snoepje?

    Ik hoor het wel van jullie.

    Alvast bedankt iedereen.

    Groetjes van Hester.

  • annet s.

    Hoi Hester

    Er is zoveel wat ze wel en niet mogen.

    Als ik het goed heb, staat op ratten.nl een lijst wat ze wel en niet mogen.

    Als traktatie kun je gerdoogd brood geven.

    Je kunt dit in dobbelsteetjes snijden, en hard laten worden.

    geen zacht brood, daar kunnen ze in stikken.

    Ik geef ook wel beschuit, stukje soepstengel,stukje melba toastje.

    Dit zijn geen dikmakers.

    Groente wat ze mogen zijn: lof, brocoli, boerenkool, aardbei, wortel ed.

    Geen ui sorten of bloemkool.

    Alles met mate, bv. 1 blaadje lof.

  • Christiane Dammann(chrisd.)

    Ja sluit me aan bij Annet.

    Wat je ook nog mag geven is zo om de andere dag een Kattenvoer-balletje (voer uit blik) GEEN pate want daar zitten nog fijngemalen graad of botjes in en daar kan een Rattie in stikken.Maar die Balletje kunnen geen kwaad en ze vinden het TE GEK.

    Zijn het nog Rittens(Kleintjes…zo'n6tot 10 weken)dan mogen ze zo om de andere dag wat Brinta(2dessertlepels)aangemaakt met sojamelk of water en een mespuntje honing erin,vinden ze heerlijk.

    Gedrogte conflakes van Kelloks mag ook hor maar ook niet te veel.Eens in de 2weken of zo mag je ze wel eens een hard gekookt ei geven IN Schil,gaan ze eerst mee spelen en dan ontdekken ze dat je dat kan eten.Is leuk om te zien hoe ze worstelen om dat Ei open te krijgen,maar dan zijn ze leuk bezig.

    Fruit mag ook maar ook met mate,maar niet TE van de citrusfruchten.Geef ze eens een druif,is ook heel hillarish hoe ze daar mee omgaan.

    Een droog kaakje in 8ten gebroken een stukje mag ook.Naturel kroepoek mag,Kaasnippit en pindanippit of 1pinta mag ook(niet elke dag)er zijn ook van die Bananenchips lekkerhard kunnen ze ook van genieten.en heeeeel af en toe een heel klein blokje kaas.

    Groente mag eigendlijk zowat alles BEHALVE KOOLSORTEN,Hier doen ze een moord voor gekookte andijvie(maar mag rouw ook hoor)niet teveel.Dan hebben we nog de Pasta's zoals Macroni rauw of gekookt,Spagettie en al die andere Pasta sorten.Geef ze eens in de 3of 5 maanden een Walnoot.Dan moeten ze moeite doen om die open te krijgen,maar is ten 1.goed voor hun tanden en ze hebben een speeltje.En je kunt in de dierenwinkel van die knaaktakken halen.

    Als beloning mag ook wel een Yochurtsnoepje(Breek hem in 4en)en ga ermee trainen om b.v.b. te komen als je hun naam roept.als ze komen,Direct belonen.

    Zo hier bij heb je weer wat leesvoer en een hoop voor je Ratties.Zo kun je ze elke dag(mag namelijk)wat anders geven,maar echt heel klein beetje maar,oke.

    Heel veel geluk met je 2 Kereltjes en dat je er heeeeeeeel lang van mag genieten in goede gezondheid voor jou en je Ratties. en eh Foto's? Jaaaaa leuk jo. vertel maar wat meer over je schatjes.Waar heb je ze vandaan en zo, zijn ze lekker tam?hoe je dat moet doen,vraag maar raak komt helemaal goed.

    Liefs Chrisd.