Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

WASHAND tip voor jong/eenzaam of ziek ratje

  • Gre

    Hallo dierenliefhebbers,

    Ik had een jong ratje uit een dierenwinkel gekocht (ik weet niet slim) maar ik moet ter verdediging van de winkel (Intratuin Heerlen) zeggen dat het meisje dat de ratjes verzorgde er goed mee bezig was. Maar goed ik had 1 vrouwtje uitgezocht (ja, weet ik ook minimaal 2) Maar geloof me mijn Rosaly en ik zijn praktisch 24 uur bij elkaar nu ik de washand/draagzak heb bedacht.DE TIP IS DUS: IN EEN WASHANDJE DAT OM MIJN NEK HANGT. Ze was erg teruggetrokken en ik was bang dat ze haar speelmaatjes ging missen na de eerste nieuwe indrukken. Constant op mijn schouder wilde ze niet en bij me slapen ook niet. Dus na enig gepieker de washand/draagzak bedacht. Zo is ze dicht bij me, lekker warm en veilig. En ik kan mijn gang gaan in en om huis. Ze rent nu in en uit de washand en verkent de omgeving, slaapt en rommelt in de washand. Papieren zakdoekjes en wat brokjes erin en gaan met die banaan. Zo zijn we praktisch de hele dag bij elkaar en kunnen we ook buitenshuis rondhobbelen Zo nu en dan zet ik haar in de kooi zodat ze die ook niet helemaal ontwend maar meestal duikt ze de washand weer in Groeten Gre en Rosaly

    Ps het is niet de bedoeling denk ik om met een doodziek ratje rond te rennen maar als ze wat ouder zijn en veel slapen is het wel een goed idee denk ik.

  • Gre

    Stom stom, mijn rattekind heb ik gekocht bij Pets Place en niet bij Intra Tuin,

  • Gradje

    Tja, Gre, dat is niet stom, dat is gewoon een vergissing!

    Wat ook een vergissing is, is dat je denkt dat jij met jullie washand Rosaly gelukkig maakt.

    Natuurlijk zal ze het best fijn vinden bij jou. Ze kent tenslotte ook niemand anders.

    Geen andere rat die zich ook rattig gedraagt. Geen andere rat waar Rosaly lekker tegenaan kan gaan liggen slapen. Geen andere rat die haar eens lekker wast of die zijzelf kan verzorgen. Geen andere rat waarmee zij zich kan meten. Geen andere rat die zich net zo rattig gedraagt.

    Ik snap dat je het goed bedoelt, Gre maar jouw ratje kan zo geen ratwaardig leven leiden!

    Mocht je na mijn reacties nog vragen of opmerkingen hebben, ventileer ze hier!

    Zal de komende tijd dit draadje in de gaten houden.

    Groetjes, Gradje

  • tamara

    nou ja het is een goede tip om bijv je rat naar de da te brengen maar verder niet, ratten zijn groeps dieren. het is hetzelfde als we een mens in de isoleercel zetten, helemaal alleen. nou zo voelt jouw ratje zich dus ook.