Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

mellow

• annet s.

Ze zitten aan de sulfatrim.

Mellow is alweer heel lang hier hoor.;)

Zo ongeveer 16 maanden denk ik.

Kan dus geen gevolg van haar dump in de berm zijn.

• Danitsja

Wat jammer dat het nu al zolang duurt en er nog niet echt een oplossing is.

Hopelijk gaat die cranberrysap helpen, ik duim heel hard!

Groetjes van Danitsja, Borat & Bobby

• annet s.

De da. heeft vandaag 2 drupjes uit Mellow weten te persen.

Nu maar hopen dat het genoeg is.

• annet s.

De kweek is gelukt.

Het gaat om de E-Colie bacterie.

Nu kijken wat voor ab. we nu gaan geven.

• Christiane Dammann(chrisd.)

he he eindelijk wat gevonden.

Nu maar hoopen dat er een gerichte behandeling kan starten en dan Mellowtje weer beter word en eens zonder Meds.nog lekker kan leven.

Mellow mag wel verwend worden toch.

Liefs Chrisd.

• MirjamZ

Hopelijk knapt ze met andere meds wel op. Beterschap voor je meisje!

• annet s.

Tot nu toe hebben de meds nog niets gedaan.

Iemand nog ideen?

• Danitsja

Het enige wat me in combinatie met blaasontsteking te binnen schiet is ‘cranberrysap’, maar ik denk niet dat dat de oplossing van het probleem kan zijn…

Ik neem aan dat je ook al op het ratmedisch forum bent geweest?

Hoe gaat het nu met haar? Houdt ze zich redelijk?

Groetjes van Danitsja

• annet s.

Ze voelt zich kiplekker.

Ze heeft ook al D-Mannose gehad, een homeopatisch poeder tegen blaastontsteking.

• Nancy

Hallo Annet,

Na je verhaal gelezen te hebben waarin ik iets herkende, dacht ik, ik schrijf mijn ervaring voor je op. Misschien is het toch een blaasontsteking maar misschien ook niet.

Ik heb jarenlang een groepje cavia's gehad en één van de dames had ook rode urine. Ik heb allerlei testen laten doen, gewone urinetest en ook een kweekje, maar de urine bleek geen bacteriën te bevatten. De ecoli bacterie komt vaak voor in de blaas (ook bij mensen) en soms leidt het tot blaasontstekingen. Omdat ze na verloop van tijd wel klachten kreeg, pijn bij plassen (piepen) en het ruggetje krommen, is ze onder narcose nagekeken via een buisje in de blaas. Daar was alles in orde maar wat bleek, ze had een baarmoederontsteking en hieruit bloedde ze een beetje. Dat viel alleen op als ze plaste omdat het druppeltje bloed dan verdund werd met urine en vandaar het rode straaltje.

Heel misschien, heeft Mellow ook een baarmoederontsteking? En is het geen blaasontsteking?

Tenzij de ecolibacterie in grote getale aanwezig is. Een kleine hoeveelheid van deze bacterie is normaal.

De baarmoeder moest bij mijn cavia verwijderd worden, de operatie was geslaagd maar helaas is zijzelf niet goed uit de narcose gekomen en vlak na het bijkomen overleden.

Maar misschien heb je iets aan mijn verhaal, je zou het de dierenarts eens kunnen voorleggen.

Verder nog een kort verhaal over de ecolibacterie. Mijn vader heeft chronische blaasontsteking en ook regelmatig bloed bij het plassen. Helaas is er niets aan te doen. De ecolibacterie verschuilt zich namelijk in de blaaswand en duikt regelmatig op (om de week) dus moet hij z'n leven lang elke dag een lage dosis antibiotica. Eén normale kuur helpt dus niet.

Bij ratten is een behandeling waarschijnlijk weer anders maar omdat mens en rat soms overeenkomen qua ziektes, is het misschien een optie, voor langere tijd een lage dosis.

Heel veel succes en beterschap natuurlijk, ik hoop dat er een oplossing gevonden word.

Groetjes Nancy