Ze zitten aan de sulfatrim.
Mellow is alweer heel lang hier hoor.
Zo ongeveer 16 maanden denk ik.
Kan dus geen gevolg van haar dump in de berm zijn.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHallo Annet,
Na je verhaal gelezen te hebben waarin ik iets herkende, dacht ik, ik schrijf mijn ervaring voor je op. Misschien is het toch een blaasontsteking maar misschien ook niet.
Ik heb jarenlang een groepje cavia's gehad en één van de dames had ook rode urine. Ik heb allerlei testen laten doen, gewone urinetest en ook een kweekje, maar de urine bleek geen bacteriën te bevatten. De ecoli bacterie komt vaak voor in de blaas (ook bij mensen) en soms leidt het tot blaasontstekingen. Omdat ze na verloop van tijd wel klachten kreeg, pijn bij plassen (piepen) en het ruggetje krommen, is ze onder narcose nagekeken via een buisje in de blaas. Daar was alles in orde maar wat bleek, ze had een baarmoederontsteking en hieruit bloedde ze een beetje. Dat viel alleen op als ze plaste omdat het druppeltje bloed dan verdund werd met urine en vandaar het rode straaltje.
Heel misschien, heeft Mellow ook een baarmoederontsteking? En is het geen blaasontsteking?
Tenzij de ecolibacterie in grote getale aanwezig is. Een kleine hoeveelheid van deze bacterie is normaal.
De baarmoeder moest bij mijn cavia verwijderd worden, de operatie was geslaagd maar helaas is zijzelf niet goed uit de narcose gekomen en vlak na het bijkomen overleden.
Maar misschien heb je iets aan mijn verhaal, je zou het de dierenarts eens kunnen voorleggen.
Verder nog een kort verhaal over de ecolibacterie. Mijn vader heeft chronische blaasontsteking en ook regelmatig bloed bij het plassen. Helaas is er niets aan te doen. De ecolibacterie verschuilt zich namelijk in de blaaswand en duikt regelmatig op (om de week) dus moet hij z'n leven lang elke dag een lage dosis antibiotica. Eén normale kuur helpt dus niet.
Bij ratten is een behandeling waarschijnlijk weer anders maar omdat mens en rat soms overeenkomen qua ziektes, is het misschien een optie, voor langere tijd een lage dosis.
Heel veel succes en beterschap natuurlijk, ik hoop dat er een oplossing gevonden word.
Groetjes Nancy
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?