Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Dump/Opvang Nestje

• Blazed-Amigo's [Louise]

Weken geleden hing er een tasje met een doosje erin aan de deur.

In het doosje 5 rittens (2 overleden) en in het doosje een gat dus grote kans dat de moeder er ook bij zat en is ontsnapt.

Na enig speurwerk van de hond kwam de vermoedelijke moeder boven water.

Haar 3 ukken zijn prima groot geworden en helaas was ze opnieuw zwanger deze maal 11 stuks.

4 dames en 7 ventjes.

3 ventjes hebben al een baasje gevonden de rest is nog zoekende.

Dames (2 zwart berken en 2 cinnamon berken)

De mannen (3 agouti en 1 mink berken)

foto's volgen later

• Yootah

pffff jeetje

Kunnen mensen dan gewoon niet even aanbellen zeg.

Heb er ooit hier 1 in de tuin gehad, hadden ze ook bij mij neer gelegd, ze had al te lang alleen gezeten en ws ook al te lang buiten gelopen eerdat ik haar vind en dus paste ze niet in de groep na verschillende pogingen. Dus die naar de dierenbescherming gebracht. Geloof dat ze haar later in hebben moeten laten slapen ivm agressie…

DUS MENSEN GEWOON EVEN AANBELLEN KAN HET LEVEN REDDEN VAN JE RATJE ( ook al intresseerd het je niet meer )

Hoop dat ze gauw een leuk warm huisje vinden :)

• Nancy_46

Wat gemeen zeg om dat zo te doen, even aanbellen en hulp inroepen is toch wel het minste wat een mens kan doen als je niet meer voor ze kan zorgen..:( Ik hoop dat je gauw lieve baasjes vind voor de riittens. En super knap dat je hond de vermoedelijke moeder heeft gevonden(tu) Groetjes Nancy

• Frida

Belangrijke vraag: Doe je aan rattentaxi's?

En ook belangrijk: Zijn er nog ventjes vrij?

Gisteren is er geheel onverwacht een ventje bij mij overleden (en in de paar weken daarvoor ook al 2 ventjes) en er zijn nu nog maar 2 broers die beiden zaterdag 2 jaar zijn geworden. Om te voorkomen dat er 1 kerel onverwacht alleen komt te zitten ben ik dus genoodzaakt nu op zoek te gaan naar extra gezelschap. En ik ga dan toch het liefst voor het jonge grut.

Helaas kan ik dankzij die geweldige knieprothese niet langer dan een paar minuten redelijk normaal op een stoel zitten en reizen met het openbaar vervoer is voor mij dan ook niet te doen. Ik moet dus in de direkte omgeving zoeken of zien of een rattentaxi mogelijk is.

Maar in principe heb ik dus wel interesse in 2 of 3 kereltjes. Kleurtjes maken mij niet uit.

Gr.

Frida

We hadden al contact gehad, hopelijk is er iets te regelen (ben in mijn omgeving ook aan het navragen of er toevallig niemand die kant uit moet.

De 2 zwarte vrouwtjes

De 2 cinnamon vrouwen

De agouti mannen

De mink mannen

cinnamon bont man

4 mannen zoeken dus nog een baasje

• Nancy_46

Oh wat een schatjes zeg!! Hoop dat ze allemaal een lief baasje vinden.

Groetjes Nancy

• Yootah

oooooooo wat balen dat je zover weg woont want wat een schatjes zijn het zeg :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

vooral de mink mannen en die bonte is ook zo schattig……:D:D:D

En niet vergeten die super leukies van een agouties :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

• Sjaan 007

Jammer dat je toen geen bericht hebt geplaatst voor haar! Voor de echte rattenkenner/liefhebber was het waarsch. geen probleem geweest haar op te vangen!

• Yootah

:S:S sorry snap hem even niet…

Volgens mij als die mensen hadden aangebeld had ze toch ook de rittens aangenomen en met een warm hart opgevoed ???

Is ook niet als reactie op mij maar op het dametje waar jij het over hebt..

Mijn moedertje krijgt al een heel goed baasje (en daar zou ze al zijn geweest als ze niet weer zwanger was geweest)