Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Voor de Duvel nie bang

• Christiane Dammann(chrisd.)

Hooi Luitjes ook maar eens weer wat over mijn kwartet(het Ex-Sixpak)

En gelijk op verzoek van wel een heel trouwe en toffe veteraan van ons Prikkie een paar fotos van de pup.

Heel even een foto van de pup van 8 wkn.(puur om je een voorstelling te maken van hoe verschil van nu)

En dan een foto van nu met zijn 3mnd. bij Rafiki,Mashjo (Cherokee's voor Vriend men mag ook Mascho schrijfen maar dan klingt het als Matscho en dat is ie eech nie.))groet Rafiki.

Rafiki heeft ech zoiets van:Heeey grote natte neus…Nieuw hier??

Ook Chico komt even neusen en vind dat zwarte gevaarte toch een beetje GROOOOOOT.

Maar Spirrit is toch nog de brutaalste en komt helemaal naar Mashjo toe.Spirrit had ech zoiets van:hey grote K'vind jou best wel aardig maar eeeh PIEP je reukt wel vreemd,en wat ben je grooot jo,heb je wat verkeerd's gegeten?

En dan even de 2 grootste Ratties braaf naast elkaar.Dus Ringo16jaar en Mashjo nu op deze foto 3mnd.

Om het nie al te OT laten worden kan ik wel bij TM(voor de genen die TM nie weten,dat is Tamme Ratten.nl) wat meer fotos van Mashjo plaatsen.

Oke'…. heel even stikkum dan:Mijn kleine groote Boy.

Pssssssst niet verder vertellen he.Dooooooooeei!

Liefs Chrisd.

• annet s.

Hij groeit al flink.

Hier zitten ze ook altijd aan Bowie te ruiken.

Curly heeft 1 keer in zijn neus gehapt, en daar schrok ie toch wel wat van.:D

Hij blijft toch altijd in het hok kijken waar al die lekkere koekjes heen gaan.

• Danitsja

Oeh, wat een sweeties! Als ik niet beter zou weten, zou ik toch zeggen dat Ringo een echte bordercolliekop heeft :). Mashjo is ook prachtig, ik denk dat iedereen hem wel als vriend wil hebben…

Wat leuk ook dat ze de ratties wel leuk vinden (en andersom!). Blijkbaar zien die ratten zo'n grote hondenneus niet als indringer, wat eigenlijk bizar is, omdat die neus wel in hun territorium komt! Zo zie je maar dat ratjes schatjes zijn (of zouden ze een hond toch als een grote lompe rat zien? Of willen ze hem gewoon te vriend houden omdat zijn speeksel naar lekker eten ruikt? ;). Of zijn ze juist slim genoeg om zo'n groot monster niet uit te dagen? ;) ).

Ontzettend leuk dat je de foto's hebt geplaatst, zo kan ik een beetje meegenieten van je beestenboel (haha, ik kan rattenfoto's alweer een beetje aan zonder gelijk GMR te krijgen ;) ). Dikke kus voor al je knuffels en ook voor jezelf!

PS weet je misschien ook wat het Cherokee woord voor ‘tand’ of ‘gebit’ (of beide) is? Dan zou ik dat als hondennaam kunnen gebruiken voor mijn verhaal (en ik vind het heel gaaf er dan ook een echt Cherokee woord tussen te hebben).

Liefs van Danitsja en een poot van Bobs

• Danitsja

Nou, dan zal ik, bij gebrek aan ratjes, even met mijn hondje pronken (ik wist niet dat je hier Youtubefilmpjes kon plaatsen, maar het kan dus :) ).

Dit is een kennismaking van Bobby (zwart) met zijn buurhond Prins. Gek genoeg vind ik deze ‘intro’ best wel rattig overkomen, behalve het op de rug gaan liggen van Bobby dan ;). Ik heb slechts eenmaal een rat gehad die op zijn rug ging liggen voor een andere rat, dat was Bobmar die zijn zieke broer Helios wilde overhalen om met hem te spelen/in actie te komen. Ik vind Bobby hier ook wel wat Bobmarachtigs hebben (ach, sinds ik geen ratten meer heb, zie ik overal rattengedrag ;) ).

Prins is inmiddels trouwens al 8 maanden, en ruim 10 kilo zwaarder dan Bobby. Voor Bobby Prins leerde kennen, moest hij weinig van herdershonden hebben, maar tegenwoordig is dat ook helemaal over ;).

Groetjes van Danitsja & Bobby

Hoi Danis Dank je wel.

Je vroeg:PS weet je misschien ook wat het Cherokee woord voor ‘tand’ of ‘gebit’ (of beide) is? Dan zou ik dat als hondennaam kunnen gebruiken voor mijn verhaal (en ik vind het heel gaaf er dan ook een echt Cherokee woord tussen te hebben).

Nou Danis.Hou je vast da komen ze dan.

Tand=“Tani” in het Tsalagi het algemene Cherokee's en in mijn dialect,die pa mij geleerd heefd:heet Tand“Santje”(spreek de tj als een geluit van de trein(tsj) en de ee met klem.)

Gebit=“Tsewiti”in het Tsalsgi,in mijn dialect:“Tsesewi”(spreek de e achter ts met klem en de w als een zachte v.)

Heb ik nog een grapje voor je,Kun je miss. ook voor een naam gebruiken.Ïs maar een Idee.

Gevaarlijk=“Tsewalitsigi”in Tsalagi,mijn dialect “Tsewatsi”. zo veer het indiaans.

Vandaag heb ik mijn Kwartet(ex-six-pak)verhuist naar de grote kooi naast de bank.

Rafiki was gelijk de 1.,die op de Bank zat en Mashjo een flinke kneep uitdeelde in zijn lip.Tja Mashjo was wel wat heel vrij en kwam toch wat TE dicht bij met die grote natte neus.

Mashjo was zeer veontwaardigt en komt niet meer met zijn voor poten op de bank.

Goede opvoedhulp die Rafiki.

Heb nu nog 2 volieres en dan die grote kooi.

volgende keer weer wat foto van de andere ratties,even hier de boel wat oppeppen is wat dunnetjes met postings.

Hou je haaks daar zonder Ratties he.knuf en een lange gezondheid for jou en Fam met je dieren.

Liefs Chrisd.

• Danitsja

Thanx voor de mooie namen, Chrisd! Alle honden hebben een naam die naar ‘tanden’ verwijst, zo heb ik zelfs een Gigi (haha, zo heet de chihuahua van mijn buurvrouw ook ;) ), wat in het Malay tand betekent, en ook loopt er een Toska rond (tosk is Fries voor tand). En binnenkort dus ook eentje met een stoere Indiaanse naam :).

Ach, arme Masjo. Is hij zo'n grote hond en laat hij zich de les lezen door een ratje ;). Maareh… perfect gedrag hoor!

Bobby durfde hier ook niet op de bank te komen als er een ratje op zat. Hij had toch wel respect voor ze, hoewel dat andersom niet altijd het geval was ;). Wonderlijk hoor, want in de natuur zou het er tussen rat en hond toch heel anders aan toe gaan (dus: don't try this at home omdat het bij Chrisd. en mij heel toevallig wel goed gaat!!! Ik had Bobby nooit vertrouwd als Zeke op een dag niet uit zijn ziekenkooi was ontsnapt, en hond en rat me vrolijk op stonden te wachten toen ik de kamer in kwam… Zeker met een pas geopereerde rat had dat fout moeten gaan en ik heb veel geluk gehad).

Liefs van Danitsja & Bobs

en veel beterschap nogmaals, Chrisd!

Hoi Hoi Danis,

Een Chihuahua,die Gigi heet,hi hi dat betekend in Tsalagi “Grote”wel parradox he.Ik heb er nog een voor je,miss. ook leuk:"Doedave=Prutaaltje in mijn dialect,ach laat ik er nog eentje doen:Wati = jongeling.

En ja,dat verhaal van Zeke met Bobby kan ik me nog herinneren.Je hebt zeker geluk gehad.Wand Bobby blijft toch een Stabijbijna. En een Rattie is natuurlijk ook wild voor hem. En dan voor Mashjo….Rattie….een eenhapskraker als het fout gaat.En daar zit ik eeech nie op te wachten.

Imsjede= liefs in mijn dialect cherokee's voor liefs chrisd.

Je schreef: (ach, sinds ik geen ratten meer heb, zie ik overal rattengedrag ).

Hi Hi nog net niet zelf Rattengedrags-vertoning?(:D

Wat een levendig filmpje.En dan die grote Lummel van een Bobby,die gaat liggen voor zo'n onderdeurtje van een Mechelaartje(zo lijkt het op the Film).Bobby heefd dan toch iets heel gemoedelijks in zich,zo van:je doet maar je bent nog maar klein.Wel een goed iets,want vollwassen honden mogen een Pup nix doen is een onbesproken code in the Hondenwereld.Meestal negeren ze een Pup.Mits de Pup zelf ook rustig gedrag vertoond.Of je moet een gestoorte hond hebben,die dus in zijn inprentings-periode(3tot 12 wkn)NIET gesocialiceerd is en op latere puppieleeftijd geissoleerd word van hond en Mens en nog zeer dominand is en slecht opgevoed.

Wel een leuke herinnering voor later.

Imsjede(Liefs) Chrisd.

Christiane Dammann(chrisd.) Schreef:

——————————————————-

> Hoi Danis Dank je wel.

> Je vroeg:PS weet je misschien ook wat het Cherokee

> woord voor ‘tand’ of ‘gebit’ (of beide) is? Dan

> zou ik dat als hondennaam kunnen gebruiken voor

> mijn verhaal (en ik vind het heel gaaf er dan ook

> een echt Cherokee woord tussen te hebben).

> Nou Danis.Hou je vast da komen ze dan.

> Tand=“Tani” in het Tsalagi het algemene Cherokee's

> en in mijn dialect,die pa mij geleerd heefd:heet

> Tand“Santje”(spreek de tj als een geluit van de

> trein(tsj) en de ee met klem.)

> Gebit=“Tsewiti”in het Tsalsgi,in mijn

> dialect:“Tsesewi”(spreek de e achter ts met klem

> en de w als een zachte v.)

> Heb ik nog een grapje voor je,Kun je miss. ook

> voor een naam gebruiken.Ïs maar een Idee.

> Gevaarlijk=“Tsewalitsigi”in Tsalagi,mijn dialect

> “Tsewatsi”. zo veer het indiaans.

> Vandaag heb ik mijn Kwartet(ex-six-pak)verhuist

> naar de grote kooi naast de bank.

> Rafiki was gelijk de 1.,die op de Bank zat en

> Mashjo een flinke kneep uitdeelde in zijn lip.Tja

> Mashjo was wel wat heel vrij en kwam toch wat TE

> dicht bij met die grote natte neus.

> Mashjo was zeer veontwaardigt en komt niet meer

> met zijn voor poten op de bank.

> Goede opvoedhulp die Rafiki.

> Heb nu nog 2 volieres en dan die grote kooi.

> volgende keer weer wat foto van de andere

> ratties,even hier de boel wat oppeppen is wat

> dunnetjes met postings.

> Hou je haaks daar zonder Ratties he.knuf en een

> lange gezondheid for jou en Fam met je dieren.

> Liefs Chrisd.

Ps.:zoals je ziet is:Ge altijd “Tse”gek he maar ja is ook geen europees ABC he.