Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

2 NIEUWE RATJES :D,, HOE KRIJG IK ZE TAM?! :O

  • Tessa

    Heey allemaal,

    Ik heb sinds een paar dagen 2 nieuwe vrouwtjes ratten gekocht Ze zijn nu bijna 6 weken oud (2 japanners).

    Toen ik ze kocht kon ik ze gewoon oppakken uit hun hok zonder dat ze beten en toen ik ze eenmaal vast had ging het ook prima.

    Alleen toen ik ze in hun kooi deed werden ze heel schuw! en schrikken snel. Daarom geef ik ze steeds snoepjes/brokjes/fruit en wacht tot ze naar mij toe komen. Natuurlijk prop ik ze niet vol hoor . Verder lees ik steeds op het internet/ in boeken dat je ze er elke dag uit moet halen. Maarja als dat niet lukt wat dan? Ik ga ze natuurlijk niet uit het hok trekken :O.

    Hopelijk heeft iemand een paar tips voor me :D

    Groetjes Tessa

  • Christiane Dammann(chrisd.)

    Hoi Tessa,als 1. waar heb je de Ratties vandaan?

    Ja,het beste is WELL elke dag aandacht en nog eens aandacht.

    Hoe?simbel,je doet je flakke hand in de kooi en wacht zolang totdat ze aan je hand snuffelen.

    dat is het begin als ze dat toen heb je al een hoop gewonnen.

    Daarna een stapje verder,je doet je hand dicht,dus vuist in kooi,in je vuist heb je rattieverantword lekkers.

    komen ze snuffelen heel langsam je hand openen en dan kijken of ze lekkers willen pakken.

    Ratties tam maken is echt een geduldskwestie.En doe je het met geduld dan krijg je straks echt een stel plakbandjes en willen ze niet meer bij je vandaan.En als je dan zo bij de kooi staad,heel veel hun namen noemen.Elke ochten naar de kooi en hun namen noemen en een heel klein lekkers geven.

    En elke vrije minuut die je hebt met je hand erin en zacht toespreken,heus komt goe,ze moeten ook aan de kooi wennen,ligt eraan waar ze vandaan komen,vandaar dat ik met deze vraag ook begon.

    Veel sucsess met het tam maken van jou 2 meiskes.hey doe es fotos wel leuk om je meiskes te zien.

    Ik had vroeger 50 ratties maar heb ook dan vanaf 1989 Ratties en fokte ook.ben nu 60 dan doe je dat nie meer he.Wil wel mijn nu nog hebbende Ratties overleven.Kijk maar op mijn site:www.dcrat.nl zie je al mijn ratties die ik had.

    Heb nu nog 2 oudjes(mannetjes)en een group pupers(5meiskes) en nog een group meiskes(halfwildjes met Mum) en ben nu nog ff bezig een jonge knullengroup aan het oprichten heb er nu 3 Rittens,komen er nog 3of 4 bij dan heb ik weer een leuke group knullen.

    liefs Chrisd.

  • Christiane Dammann(chrisd.)

    Hoooooi Tess hoe gaat die met je ratties?!

    Liefs Chrisd.

  • Christiane Dammann(chrisd.)

    TESSAAAAAAAAA! hoe gaat het nu met je ratties???!!!

    Liefs Chrisd.

  • Christiane Dammann(chrisd.)

    Tja zo gaat het nou.Komen ze hier iets vragen,krijgen ze advies en dan verdwijnen ze weer.Kan nog geen dank u wel vanaf.

    Tja zulke mensen heb je ook,vind het nie netjes.

    Blijft de vraag:zijn deze mensen wel serieus of zitten ze maar wat uit te proberen?

    Jammer,had toch graag eens weer wat vernomen hoe het nou met Tessa's ratties gaat.

    Maar goed,is met de noorderzon vertrokken neem ik aan.

    Tessa! mits je nog leest hier.Ik hoop dat het goed gaat met je Ratties.

    Liefs Chrisd.