Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Medicijnen ...

  • Hooi

    Oo jee !

    Mijn ratten zijn ziek :(

    We hebben medicijnen gekregen ..Maarja hoe gaan we die erin krijgen ..???

    Het moet allemaal gaan lukken met zo'n spuitje …

    Vandaag hadden we een heel gevecht met Jazz (Een van de ratten met een tumor).

    We kregen dat medicijn gewoon echt niet naar binnen..

    Toen was Twister (Een van de ratten met balans problemen).

    Ik pakte hem uit z'n kooi en hield dat spuitje voor z'n bekkie …. En hij begon er vrijwillig uit te drinken ..Haha ..!!

    Noujaa ..Op naar de volgende poging met Jazz

  • Christiane Dammann(chrisd.)

    Hooi,om je te kunnen helpen,moet je toch wat meer info geven.

    Ten 1.Wat voor meds heeft die ene rat met ballansproblemen(zoals jij het beschrijft)gehad?trauwens,die balansprobleem

  • Hooi

    Heey,

    Twister (De rat met de balans problemen) heeft Baytril.

    Alles wat je hebt opgenoemd voor problemen dat is niet het geval..

    Kijk .. Als hij b.v over zijn huisje heen klimt en over klimt naar een klein, nouw plekjedan lukt dat hem niet en klapt hij over :S Arm beest.

    Jazz (De rat met de tumor) heeft inderdaad Galastop als medicijn.

    Nou wij doen er altijd Carvan cevitan doorheen.

    Ja … We hadden al bedacht dat we het medicijn over iets heen doen wat Jazz héél lekker vindt ..

    Duss… Dan gaan we vanaaf nog maar een poging wagen …

    Héééél erg bedankt voor de tips !:D

    Groetjes …

  • Christiane Dammann(chrisd.)

    Op zich moet de Bytril voor Twister wel helpen.Als hij al die Symtomen nog niet heefd,ben je er op tijd bij.

    Voor de Bytril staad meestal 7 dagen en hij krijgt dan zeker 2Xdaags 0.01ml?(Dat is op zo''n snalle insuline spuit een 1.

    Als je eenmaal klaar bent met de Bytil,heb je kans dat het weer goed komt met Twister,maar houd er wel rekening me,dat die toch een scheef koppie kan houden,of zijn coordinatie niet meer de oude word.En heus het is WEL van belang,dat die de meds echt volgens beschrijfing van jou D.a.naar binnen krijgt,want zo af en toe binnen werkt niet en Twister kan een resistentie(immuniteit)opbauwen en dan help geen Ab(antie biotica) meer.En Baytril is niet zomaar een AB,het is een breedspectrum(hou dus in,werkt op meerdere bacterien)meds.Dus is het ook belangrijk,als je eenmaal deze meds begonnen bent,moet je met deze mets ook de kuur van min. 7dagen afmaken.

    De Galastop is goed voor je Jazz.Let wel,dat de Galastop alleen de Tumorgroerivertraagt maar niet geneest.

    Mits die tumor nog klein is,kan hij heel lang klein blijven.

    Well goed opserveren of de tumor toch niet TE snel groeit,want dan heb je namelijk nix meer aan de Galastop.

    Sorry,ga je geen moeipratjes voorschotelen.Heel veel sterkte daar en hopen maar,dat wel voor Twister voorruitgan is,en Voor Jazz de tumor nog heel lang klein blijft.Verwen ze maar wat extra.

    Nog een heel belangrijk iets:GEEF ZE GEEN MELKPRODUCTEN OF YD(yochurddrops)WANT DAT VERMINDERD DE WERKING VAN DE MEDS.dus ook geen heel kleine stukjes kaas.Dus alles wat zuivel is,is nu TABOE voor je patientjes.

    Sucsess.En vertel je ons nog hoe het gaat met je Patientjes?

    Liefs Chrisd.

  • annets

    Hoe oud is je rat met de tumor, en kan hij niet worden geopereerd?

    Voor moo (middenoorontsteking) is het beste om bij de baytril nog een andere ab. te gebruiken, nm. synulox.

    Ik zou er zeker ook een pijnstiller bij geven zoals carproven,.

    Met moo hebben ze nm. een gigantische druk in hun hoofdje.

    Je kunt je ook aanmelden op het ratmedisch forum waar ze je de juiste dosering kunnen geven.

    Meds kun je in lekkere kleine hapjes stoppen zoals zalmsalade, olvarit.

    Succes met de behandeling.

    Gr. Annets en duvels.

  • Christiane Dammann(chrisd.)

    annets Schreef:

    ——————————————————-

    > Hoe oud is je rat met de tumor, en kan hij niet

    > worden geopereerd?

    > Voor moo (middenoorontsteking) is het beste om bij

    > de baytril nog een andere ab. te gebruiken, nm.

    > synulox.

    > Ik zou er zeker ook een pijnstiller bij geven

    > zoals carproven,.

    > Met moo hebben ze nm. een gigantische druk in hun

    > hoofdje.

    > Je kunt je ook aanmelden op het ratmedisch forum

    > waar ze je de juiste dosering kunnen geven.

    > Meds kun je in lekkere kleine hapjes stoppen zoals

    > zalmsalade, olvarit.

    > Succes met de behandeling.

    > Gr. Annets en duvels.

    Daar heb je helemaal gelijk in Annets,maar ze/hij schrijft,dat er geen van de symtomenverschijnselen zijn die ik aan Hooi vroeg.

    En ik heb ook zo'n rattie gehad,nix te zien alleen wat evenwichtsproblemen,dus ik dacht ook aan Moo.Maar die kwam wel goe met enkel Baytril.Als men er op zeer vroege staad erbij is en de Baytril slaad aan(men moet wel minstens na 3 dagen veranderingen waarnemen) kan men het eerst met de enkel Baytril doen.Is bij mij ook gelukt.

    het is nogaal havy gelijk 2 verscheidene meds,als er niet echt de symtomen van Moo duidelijk zijn.

    Liefs Chrisd.

  • Hooi

    Jazz viel Twister aan :S

  • Christiane Dammann(chrisd.)

    hey Hooi,denk dat ze aan het puperen zijn.Hoe oud zijn die 2 ?

    Liefs Chrisd.

  • Hooi

    Hey

    Ik heb nog een vraagje. Ik weet het niet echt helemaal zeker, maar ik denk dat Jazz soms Twister pijn doet. Komt dat dan omdat Twister ziek is? Vannacht heb ik ze maar even apart gezet omdat ik Twister een paar keer hoorde piepen van pijn ofzo. Nu zitten ze weer samen en zijn tegen elkaar aan aan het slapen. Wat denk je dat ik moet doen?

  • Christiane Dammann(chrisd.)

    Nou Hooi,om te beginnen:Niet meer uitelkaar halen.Het piepen doen ze bij mij ook wel eens.

    maar je schrijft: omdat Twister ziek is? hoezo?IS twister ziek?

    Hoe oud zijn je ratties.Weet je Ratties beginnen van de 4. maand te puperen(kan heel soms ook eerder) en dat kan heel lang duren.Ze gaan nu uitmaaken wie the boss in the kooi word.Als je ze nu elke keer uitelkaar haald blijfen ze ruzie maken.

    Weet je zolang er geen rattie beschadigt word en er GEEN bloed vloeid vald het wel mee hoor.

    Ik heb nu op het ogenblijk ook 4 opvangers,die geintroduceerd moeten worden bij mijn andere Ratties.

    de 4 opvangers zijn allemaal 4 maanden en 3 ervan zijn geen doetjes.En van de anderen(zijn er 5),waar dus straks die 4 bij moeten is heel bang (ook 4mnd.)en schreeuwt als een speenvarken,terwijl er allen een van die 4 voorbij loopt.En dan zit er nog een bij,die erg dominant is en de 3 van DIE 4 in de achterste bijt,maar die 3 (wat ik al schreef:geen doetjes)bijten wel van zich af,dus ook weer een hoop gepiep,maar GEEN bloed.

    Dus hier is het juist extra moeilijk omdat die groep van 5 aan het puperen is maar ook de opvangers van 4 puperen en dat gaat dan altijd gepaart met onderlinge ruzietjes en een hoop geluid erbij.

    kijk, hier bij wil ik je vertellen,dat je je geen zorgen moet maken,want je schreef ook,dat ze nu weer naast elkaar liggen te slaapen.

    Hou wel Jazz even in de gaten,als die nu toch TE word,mag je hem met de plantenspuit eens een natte doesh verkopen(Niet TE nat he).

    Vraag:wat doet Jazz dan?Rijd die op Twister?Gaan bij Jazz de haaren overeend staan(Egelen)dan ziet die er heel bol uit,

    Want DAT is nou de dominantie.Heus,laat ze het zamen uitvechten,Net wat ik zeg(schreef)als er maar geen bloed vloeid.Hoe meer je ze nu met rust laat,des te sneller ze straks elkaar weer verdragen en er weer vrede in the kooi is.Sterkte daar en niet te overbezorgt zijn, geloof me,komt goe,spreek uit jaren ervaring.,

    Liefs Chrisd.