Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ratten"plaag"

  • verdrost

    dag

    Ik heb respect voor ieder levend wezen maar ik zit toch met een groot probleem.

    Op mijn volkstuin heb ik een rattenplaag, ze zitten tussen de kippen en eten al het voer op ook al hangt dat hoog. Als ik kuikentjes heb moet ik ze mee naar huis nemen want die worden opgegeten. Zelfs toen ik nog geen kippen had waren er al wat ratten omdat de tuin naast een sloot gelegen is. Er zijn geen woonhuizen in de buurt.

    Gisteren zag ik zeker 40 ratten en ik ben ten einde raad, ik wil ze niet doden.

    Overal heb ik al informatie gevraagd, ook over sonarinstallaties etc ( maar waar gaan ze dan naar toe? ) Mottenballen geprobeerd..kippen weggedaan ( tijdelijk ) Vallen zetten en waar laat ik dan 40 ratten? De jongen in de nesten niet meegeteld?

    Er liggen geen etensresten e.d

    Ieder bestrijdingsmiddel zoals gif geeft me nachtmerries…

    Wie heeft een goed alternatief?

    alvast bedankt.

  • Christiane Dammann(chrisd.)

    Oei,dat is zeker een probleem.Kijk als ratten eenmaal daar(in jou tuin) voedsel hebben gevonden zijn ze zeeer moeilijk

    weg te krijgen.En daar er ook nog een sloot in de nabije omgeving is maakt het nog moeilijker.

    Nou zou je je kippen in een ren kunnen zetten met betonne bodem.En het voer voor je kippetjes wel geven op de grond,maar dan even erbij blijven en als de kippen hebben gegeten de boel(Ren)weer brandschoon opvegenen flink wat naspoelen met gloor.s'nachts de Kippen veilg opsluiten en een Kat in de ren plaatsen.je kunt ook Kattenpoep rond je tuintje doen,want ratten zijn zeer slim,als ze (wilde ratten dan) Katten ruiken blijfen ze weg.Dat is eigendlijk nog de diervriendelijkste optie.

    Werkt die niet,dan toch maar eens met de gem. praten over Rattenbestrijding.En dan heb je geen keus,als toch de harde maatregel.Want als Ratten een ongezonde plaag worden,vind ik als fanatieke rattiefiefhebber toch dat je wel consequent moet zijn en addekwaad moet optreden.Kijk tussen diervriendelijk zijn en diervriendelijk blijfen bestaan toch wel grensen.En hier is het toch een ongezonde situatie.Dus ik denk dat je niet anders kan.

    heel veel sucsess met het proberen weghouden van TE veel Ratten.Want geheel weg krijgen gaat echt nie lukken.Maar wel miss,dat ze UIT je kippenren blijven.

    Liefs Chrisd.