Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

baarmoederontsteking met vaginaal bloed

  • Nancy

    Hallo allemaal,

    Vanmorgen vonden wij bloeddruppels op de stukjes toiletpapier in de kooi van onze ratjes.

    Na inspectie zagen we dat één van de twee dames bloed had bij de vagina. Ook bleef ze heel suf toen we haar wakker maakte.

    Gisteren was er nog geen bloed want elke dag worden de stukjes papier (voor het maken van een nestje) verschoond.

    Maar ineens blijkt ze dus doodziek…

    Ik heb meteen de dierenarts gebeld en mocht meteen langskomen.

    Het bleek baarmoederontsteking te zijn en we hebben antibiotica (Baytril) meegekregen en ze heeft een injectie met antibiotica gehad in haar nekje.

    Opereren is geen optie omdat ze zo zwak is en koorts blijkt te hebben, dat zou ze nu niet overleven.

    Het bloed druppelt er zo langzaamaan uit…

    Het is wel helder zonder vuil erin zei de dierenarts dus was er geen besmettingsgevaar voor de andere dame maar overal lees ik dat het zo besmettelijk is.

    Misschien heeft iemand tips voor ons of ervaring hiermee, hoe haar kansen zijn enzo?

    Als het zo blijft, bellen we om opnieuw langs te gaan…dit is zo zielig, het lijkt nu alsof ze slaapt en dat is misschien ook wel zo maar haar vacht staat rechtop en ze schokt soms met haar buikje.

    Groetjes Nancy

  • Nancy

    Reacties zijn niet meer nodig, ze is bij de dierenarts ingeslapen.

    Gr. Nancy

  • Gradje

    Ach! Heel veel sterkte met dit verlies!

  • Nancy

    Dankjewel Gradje.

    Gr. Nancy

  • Christiane Dammann(chrisd.)

    Jeeses Nancy,ik lees het nu pas.ik had een virus in mijn pc en de pc was darom even weg.Zat op een laptopje die tijd en daar had ik geen prikkie op.

    maare,als er bij een rattie bloed uit de vulva komt is het heel erg hooogste tijd om naar een da te gaan.Dat heb je dus gedaan.Soms komen Ratties erdoorheen hoor.ik had het ook 2x bij mijn Blue-Skytje.Die heeft het 2x overleeft.

    Nu is het wel zaak,dat je je andere rattie heel goed in de gaten houd.

    TIP: pak jou rattie en knijp HEEL ZACHTJES vlak boven haar plassertje,wand dan komt er plas uit.Ziet de plas als cola of thee uit dan ben je op tijd(nou maar net) (plas moet als het ware plank zijn.)en kan je voorkomen,dat er een Blaasontsteking of Baarmoederontsteking vordert.(bij baarmoederontsteking,komt er uit het gaatje Net onder het plassertje eerst bruinige brut,dan snel naar de Da.

    Bij jou rattie was het al tever gevordert.Nee daar kan jij ook nix aan doen.Vandaar deze Tip.

    Ik wens je veel sterkte met het verlies van je Rattie.Je Rattie krijgt hier alsnog een kaarsje:

    Dit voor het Rattie van Nancy.

    Nancy,jou rattie speelt nu over the Rainbow met een heleboel vriendinnetjes en is weer tiptop oke,want daar is alles goed.

    liefs Chrisd.

  • Nancy Mastwijk

    Bedankt voor je lieve woorden en het kaarsje.

    Het was iets acuuts zei de dierenarts. Doordat we als nestmateriaal zachte (witte) tissues en stukjes toiletpapier geven, zien we altijd goed hoe de ontlasting en urine is. En dit ratje wat nu moest inslapen, had de gewoonte om vaak te plassen van boven naar beneden, op een andere etage dus. De urine was 1 of 2 dagen ervoor, nog helder. De arts zei dat het de baarmoeder was, dat daar een heftige acute ontsteking was ontstaan. Ze was de dag ervoor ook nog heel levendig en actief. Eten en klimmen enzo.

    We zijn inderdaad meteen naar de dierenarts gegaan, ‘s middags en ’s avonds dus nog een keer want ze werd heel zwak. Toen heeft de dokter besloten om haar in te laten slapen.

    We checken elke dag alles en ze staan ook in de woonkamer, lopen elke avond rond op een speciale plek die voor ze is ingericht en we nemen ze ook op schoot.

    Het kwam hard aan dat ze moest inslapen, juist omdat we zo alert zijn er meteen bij waren.

    Voor haar is het beter zo, ze heeft een zacht einde gehad.

    Bedankt nogmaals voor je reactie en kaarsje.

    Groetjes Nancy

  • Christiane Dammann(chrisd.)

    Hoi Nancy,tja een acute baarmoederontsteking heeft meestal desastreuse gevolgen.Hey hou je taai daar.en zo te lezen ben je heel allert op je Ratties,is alleen maar goed.

    liefs Chrisd.