Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

even voorstellen en advies...

  • vicky

    Hoi Frida,

    Ja, bij Ratzoo zag ik al dat er voorlopig niks gepland staat. Heb nog contact gehad met iemand van een opvang en ik hoop op die manier in contact te komen met iemand die heel kort bij me in de buurt zou wonen. Heeft op dit moment geen opvangnestje, maar dat kan altijd veranderen. De vakantieperiode breekt aan, dus ik ben bang dat de “allergien” bij de mensen weer zitten aan te komen…..:X

    Ik heb toch contact opgenomen met ratzoo gisteren en hoop antwoord te krijgen, al is het om eens te kijken hoe het met het speelgoed, kooien, hangmatjes ed eraan toe gaat, even vooraf genieten!

    Degene van die opvang zei trouwens ook al dat ratzoo heel betrouwbaar is, dat moet ik ook hier even vermelden vind ik, bij deze dus.

    Ga ook eens kijken bij de roll, wie weet wie weet…

    groetjes Vicky

  • vicky

    Yes yes yes, ben op de site van de roll aan het snuffelen geweest, spreekt me erg aan… Weet iemand hoe het zit om met iemand daar in contact te komen?

    Er is een zekere Carla die opvangratjes heeft en in maastricht woont, zou misschien wel wat kunnen worden in de toekomst.

    En Frida, ben jij lid bij de roll en zo ja, hoe gaat dit in zijn werk met lidmaatschap en zo?

    Veel vragen, maar ik ben uit voorzorg voorzichtig, dieren zijn bij mij voor het leven en daarom de nodige voorzorg voordat ik eraan begin, vandaar…

    gr Vicky

  • Frida

    Rattery Ratzoo wordt begeleid door Rapalje en ondanks dat ik nooit ratteryratten heb gehad zou dit voor mij echt een rattery zijn waar ik vertrouwen in heb. Vandaar dat ik ook vertrouwen heb in Ratzoo :)

    Om met de ROLL in contact te komen kan je mailen naar: rattenopvang@gmail.com . Je hoeft geen lid te zijn om daar opvangratjes van in huis te halen. Gewoon een mailtje sturen met al je vragen en wensen en je krijgt een mailtje terug met de mogelijkheden op dat moment ;) En de mogelijkheden kunnen per dag wisselen natuurlijk.

    De ROLL is een betrouwbare opvang en als er een opvangadres bij jou in de buurt zit dan zou ik zeggen: ga ervoor!

    Gr.

    Frida

  • Christiane Dammann(chrisd.)

    Hey Vicky,Leuk, dat je genoten hebt van mijn Rattiefotos.

    Maar eeh,karin heefd 2 knulletjes hoor.Heb je daar al contact mee gehad?

    Ene,als je de mogelijkheid ziet om op een of andere manier hier naar Maassluis te komen,heb ik nog een Kooi(gratis) met fles, voerbakje en huisjes en zo voor jou Ratties….voor 2 Ratties?was de bedoeling?

    Want een oude Papagaaienkooi lijkt mij toch echt niet zo geschikt voor Ratties en de Kooi,die je van mij kunt krijgen is ook veilig voor Rittens.Dus kijk maar naar de foto:

    Sorry heb geen betere foto van de kooi,maar je kunt het toch wel herkennen.Ook het Rattie bovenop is nog een ritten van 14 weken.

    ach ja en Mannen en Moeders,ze zijn heus wel verkocht als ze het kleine grut zien.

    Hey,veel sucsess nog met ruimen van de zolder.Oh ja zeg maar tegen Mum……Lekker puh,>:D< ruim toch lekker die zolder op :D

    Liefs Chrisd.

  • vicky

    Hoi Frida,

    Helaas heb ik geen antwoord gekregen van Ratzoo, jammer. Ik heb totaal niks geen ervaring van ratjes, maar inmiddels heb ik wel al mijn tweede boxer, na veel en lang speuren via een hobbyfokker,na drie jaar nog steeds een intens contact, ook met nestgenootjes van onze boxie.

    Daarnaast heb ik twee konijnen, waarvan 1 NDH'tje gekregen van een meisje dat als hobby ermee naar shows gaat en die van mij had een kleurfoutje. Heel erg welkom bij ons, ik zou niet eens meer weten waar dat foutje zit… De ander is een Japans Voskonijntje, was van een kennis en zocht een fijn huisje voor haar omdat ze vond dat ze te weinig tijd aan haar spendeerde. Heeft de castratie van mijn rammetje voor de helft meebetaald zodat haar voedster bij mij erbij kon…

    Nu hoop ik contact te krijgen met een opvang of deregelijke beetje hier in de buurt, is jammer, want de Ratzoo en Rapalje vind ik erg serieus en betrouwbaar overkomen, zit veel liefde voor de dieren bij, helaas geen contact.

    Ga nog een keer proberen, al was het maar dat ik eens mocht kijken hoe het wel en wee eraan toegaat en ik meer info terplekke kan krijgen.

    Heb via dierenarts nog een poging gedaan, missch heeft hij nog een opvangadresje voor me, duim maar voor ons..

    Nogmaals bedankt voor alle goede tips en meedenken en ik blijf hier een beetje mee neuzen ondertussen hier, wie weet komt er nog wat voorbij voor ons…

    Liefs Vicky

  • Gradje

    Als je Rat 'n Roll gemaild hebt, dan komt er beslist antwoord!

    Misschien moet je èven geduld hebben :P

    Zij hebben inderdaad opvang-adressen in Weert en Maastricht.

    Je zou ook kunnen kijken bij stichting Ratjetoe; locatie Utrecht. Daar wachten momenteel ook veel mannen op een thuis. (ook geheel witjes).

    Eerder is hier ook al gesproken over “rattentaxi”. Hierbij de link naar de uitleg op Rat 'n Roll

    http://www.rattenopvang.com/rattentaxi.html

    Vrijwel iedereen met ratten kent dit begrip.

    Succes met de voorbereidingen en veel plezier met de voorpret!

    Groet, Gradje

  • vicky

    Eindelijk, eindelijk, mijn geduld is beloond, ik kreeg vandaag telefoon van mijn dierenarts, die had een telefoonnummer voor me uit maastricht van iemand die wel opvangadressen voor me had. Heel even contact gehad, mailadres doorgegeven en dan wachten op mail.

    Denkelijk gaan we wel wachten tot na onze vakantie, ik heb wel goede opvang, maar pa gaat natuurlijk niet de hele tijd met de ratjes op schoot zitten en dan is twee weken wel lang om ze niet te zien.

    Als we dus eind deze maand beslissen of we weg gaan zit daar meteen de beslissing aan vast wanneer we ze kunnen laten komen wonen bij ons.

    De zolder is ook nog niet klaar, dus deze maand wordt het echt nog niks, pffff, wat kun je veel troep verzamelen in zes jaar…

    Allemaal bedankt voor de info en het meedenken en wanneer ik een beslissing maak horen jullie het zeer zeker van ons.

    Liefs, Vicky en de meisjes