Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Fred en Bennie

  • vicky

    Hallo Allemaal en met name allen die mij zo goed van advies hebben voorzien, gratis kooi hebben aangeboden en ieder die heeft meegedacht!!!

    Wij (mijn twee dochters en ik ) willen jullie laten weten dat er twee hele lieve ratjes bij ons zijn mogen komen wonen…

    Het wordt wel een lang verhaal ben ik bang…

    Zoals jullie weten waren wij op zoek naar twee jonge ratjes. Zij zouden bij ons op zolder komen wonen en onder toeziend oog van mij door mijn twee meiden verzorgd worden. Na heel lang speuren kreeg ik van mijn dierenarts een telefoonnummer van een mevrouw uit maastricht die ratjes had. Gebeld en na een leuk gesprek werden we uitgenodigd om bij haar op visite te gaan en eens te knuffelen met haar ratten. Zij heeft zes dames en een ventje die niet meer geplaatst worden, zij hebben te veel zorg en kosten bij zich, maar via haar kon ik misschien via de opvang jonkies krijgen als er een opvangnestje kwam. Het was een hele leuke ontmoeting, vooral omdat de dames zich bij mijn dochters op de bank super amuseerden en ik naar hartelust alles kon vragen wat ik wilde weten. Afgesproken om contact te houden en als de zolder klaar was en onze vakantieplannen bekend zou alles in werking gezet worden…

    Na drie dagen krijg ik een smsje, er waren twee ventjes bij haar gekomen, vier dagen in hun kooi gedumpt in de regen gezeten, maar ontzettend lief en speels. Zij zou ze een poos bij zich houden, observeren en kijken of ze geschikt waren voor ons als we eventueel ze wilden hebben. Oeps, dat ging even snel, maar ik zou erover denken.

    De week erna gaan kennismaken, ze bleken wel geschikt en zij wilde zien of we ze eventueel wilden hebben. Het enige probleem was, dat het twee vechtersbaasjes waren en dat was ook denkelijk de reden dat ze gedumpt waren, zeker te duur om te castreren… Verder was het liefde op het eerste gezicht, die konden bij ons komen wonen. Eigenlijk wilde ik rittens, maar deze twee ventjes waren een maand of vijf, hooguit zes en na castratie mochten ze van die mevrouw wel naar ons toekomen. Dat was een vereiste van haar, want vechtende ventjes met kinderhandjes zou niet goed kunnen gaan.

    De dinsdag erna zijn ze naar Arnhem gegaan voor castratie, in de tussentijd met een noodgang de zolder leeggeruimd en op zaterdag kreeg ik bericht dat alles goed was en ik ze mocht gaan halen. Eerst nog snel novilon gekocht voor op de vloer en die avond zijn we ze gaan halen..

    Tot diep in de nacht samen met manlief de vloer gelegd en alles nog een gepoetst en daarna zijn ze in hun tijdelijke verblijf naar zolder verhuisd waar ze heerlijk hebben geslapen. De dag erna hun nieuwe verblijf in orde gemaakt en zijn ze overgegaan naar hun nieuwe huis waar ze hopelijk nog met veel liefde door de meiden verzorgd en geknuffeld zullen worden.

    Even erbij vermelden, de vriend van die mevrouw is niet woonachtig in maastricht en ik had via marktplaats de perfecte furet gevonden, alleen beetje ver uit de buurt…

    Was dat bij hem in de buurt en kreeg ik de kooi picobello bij mij thuisgebracht….

    Intussen wonen de ventjes alweer twee weken bij ons en het zijn echte knuffels, ze lopen vrij rond op de bank en gaan heerlijk bij de meiden liggen kroelen.

    's Avonds voor het slapen gaan, ga ik nog een half uurtje met ze stoeien en als manlief er niet is neem ik ze mee naar beneden en zitten we gezellig samen met een glas vruchtensap tv te kijken, de snoeperds drinken gewoon uit mijn glas…

    Kortom, ons wachten is beloond en we zijn ontzettend blij met ze…

    Nogmaals bedankt voor jullie hulp en meedenken op mijn berichtje..“even voorstellen en advies” en zie hier het resultaat..

    Groetjes van vicky en de meiden

  • Pleziervoorjedier

    Oh wat leuk, ik heb hierover gelezen op het ratjes online forum. Je hebt ze bij Angela gehaald toch?

    Wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat en dat ze zich al zo thuis voelen bij jullie. :D

  • vicky

    Hoi Naomi,

    Ja, klopt, ze zijn van bij Angela. Je hebt een goede speurdersneus… Kun je me zeggen waar er iets over de twee ventjes staat? Ik heb me netjes aangemeld en heel veel nageplozen,maar ik kan nergens iets bekends over de twee ventjes vinden.

    groetjes Vicky

  • Pleziervoorjedier

    Haha zulke leuke verhalen met goede afloop blijven nou eenmaal hangen. :P

    Hier is de link naar het berichtje. :) http://www.ratjes.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=62&p=197119#p197119