Ik geef enkel advies hoe het zou kunnen, gezien de nieuwe regel (die ook ik grote flauwekul vind) is er geen van de bekende rattenfora waar 4 weken geadviseerd zal worden.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsBedankt voor alle antwoorden. Ze mogen van mij best een weekje langer blijven (met z,n 3en dan eventueel dus apart) maar ik zal toch een baasje voor hem moeten vinden want of hij nu met 4 of 5 weken verhuisd hij heeft nog geen nieuw liefdevol tehuis.
De vrouwtjes verhuizen ook pas met 5 a 6 weken, maar zoals ik al eerder aangaf dat kan ook geen kwaad. Ik weet dat er opvangen zijn, maar inderdaad die zitten al bomvol (heb er zelf 2 meiden vandaan) dus ik hoop gewoon zelf iemand voor hem te vinden. En nicole bedankt voor je duidelijke uitleg!
Ook zijn er trouwens 2 meisjes die een baasje zoeken, ze zijn beige met donker rode oogjes en ik geloof dat het dan siameesjes zijn. Van kleuren heb ik helaas verder geen verstand maar ze zijn ook erg lief!
Dus mocht iemand nog een meiden plekje hebben, graag. Tot die tijd kunnen ze bij mama blijven maar allemaal houden word wat teveel (vind vriendlief)
foto's kan ik sturen via de email.
Het zal best meis……maar ik vind die 12 weken geouwehoer bij honden en katten al echte kolder.
Met uitzondering voor echte beginners. ( dan kan je wat voorzichtiger zijn)
Vaak gebruiken ze het excuus bij katten dat de kittens dan nog samen kunnen zijn.
Erg leuk als de kat naar iemand toe zou gaan in zn uppie…..
Maar als je al katten hebt, slaat het dus echt helemaal nergens op…aandacht van andere katten krijgen ze dan ook.
En de inprentings periode valt binnen die drie maanden.
Wat dus betekend dat de kat geinprenteerd is op iemand anders..en dus de kat is van een ander. ( zich ook zo gedraagt )
Alleen jij mag er die overige 20 jaar voor zorgen…met alle trekjes die de fokker o zo leuk vind.
Maar waar jij misschien geen reet aanvind, maar er never nooit meer uitkrijgt…of in krijgt….for that matters.
BV een kat die de eerste drie maanden nooit op zn snoetje gezoend is, gaat het daarna niet meer acsepteren.
Ik ben een knuffel zoen katten mens en mijn katten weten niet beter.
Ze komen me zelf zoenen……een kitten uh puber van 3 maanden gaat dat niet snel meer doen.
Met max 8 weken wil ik mijn kat hebben…en anders mogen ze um houden en er zelf 20 jaar voor zorgen.
Als ik een puber hond of kat wil hebben, ga ik er wel 1 uit het asiel halen.
En niet voor een hoop poen bestellen bij een fokker die hem/haar ook nog eens 3 maanden wil vast houden.
Omdat ze dan gewoon nog heel schattig zijn….want dat is de reden.
Want er is geen enkele andere reden om dit te rechtvaardigen.
Met 5 a 6 weken zijn ze gespeend en over op vast voedsel, wat ook betekend dat ze weg kunnen.
En dan praat ik uiteraard over gezonde dieren…geen kneuzen.
Mensen mutsen te veel met die dieren….al is het uit puur eigen belang.
Laat staan bij knaagdieren, die inprincipe met 3 maanden al volwassen genoeg zijn om zelf volop voort te planten.
Het is de waanzin ten top.
Dus of fora's, fokkers..etc etc etc dat nou allemaal verkondigen….interesseerd me geen jota.
Ik ben het er niet mee eens.
Gr Nicole
Zolang een rat tot 5 weken bij zijn moeder en zusjes kan blijven vind ik het flauwekul dit niet te doen (Ik haal ze nooit voor 5 weken uit elkaar en heb nog nooit een oepsnest gehad, het gebeurt altijd bij dierenwinkels enz en het is dan de vraag of je wel zeker kun zijn van de leeftijd van de dame in kwestie)
Nog een week langer waar ik ook het nut niet van in zie (zoals ik al schreef) is dan weer een ander verhaal.
Katten is dan een heel ander verhaal 8 weken of 12-13 weken is een veel groter verschil (en kittens eten met 6 weken ook al zelfstandig)
Maar ja 1 iemand begint er mee met een leuk verhaaltje er bij en andere volgen (tegenwoordig ben je al niet goed bezig als fokker/opvang als je rittens niet tot 6 weken in huis houdt)
Ook is het minimum gewicht waarop ze weg mogen flink opgeschroeft en zo zijn er nog meer ‘'regeltjes’'
Als je een groepje met ratten hebt en de jongeste is 4 maanden dan mag je er al niet meer 1 ritten bij zetten maar dat moeten er 2 zijn anders hebben ze niemand om mee te spelen. enzzzzz
Maar daar gaat het niet om ze zoekt een baasje en ik gaf alleen maar aan dat als ze nog geen baasje heeft voor die ene ze die nog wel wat langer dan 4 weken kan houden(tot 5 weken bij moeder en zusjes daarna weg van de vrouwen anders vraag je om ellende) tot die andere wel een baasje heeft (of dat lukt is een 2e) dat is gewoon een advies helemaal niet aanvallend en het is aan haar zelf wat ze er mee doet.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?